For tredje år på rad gjennomfører Randstad undersøkelsen HR-trender der vi kartlegger trender som påvirker norske bedrifter. Vi ønsker derfor å invitere deg som er leder, HR-medarbeider, eller på andre måter har en rolle i ansettelser og rekruttering i egen bedrift til å delta i årets undersøkelse.
Dersom du deltar får du selvfølgelig tilsendt hele rapporten i etterkant. Registrerer du mailadressen din vil du også være med i trekningen av et gavekort på 1000,-
Har du utfordringer med at de beste ansatte forlater deg? Er du usikker på hvordan du skal nå ut til de beste kandidatene, og motivere de til å søke jobb hos deg? Da vil HR-trender gi deg nyttig informasjon som du kan implementere i egen rekrutteringsstrategi.
Har du fokus på å bygge employer brand? Vi i Randstad har jobbet med employer branding i mange år, og ser hvor stor forskjell det er på virksomheter som velger å ha et målrettet fokus på dette. Ved å være attraktiv som arbeidsgiver vil du ha et stort fortrinn framfor dine konkurrenter.
avis, TV, DM eller bannerannonser?
HR-trender forteller deg også om hvilke kanaler som gir best effekt når du skal annonsere. Det er ikke noen nyhet at den trykte stillingsannonsen har gått ut på dato for lenge siden. I stedet er papiravisene erstattet av en rekke ulike kanaler. Det som avgjør hva som gir best effekt er forskjellige fra stilling til stilling og målgruppe til målgruppe. Ved å se på HR-trender vil du se hva andre ledere mener gir de beste resultatene.
historiske data
Noe av verdien med HR-trender er at Randstad har gjennomført undersøkelsen i tre år. Spørsmålene er de samme som tidligere, og du vil derfor kunne følge utviklingen over tid. Dette gjør også at du raskt vil se hvordan nye trender påvirker rekrutteringsstrategien din. Ved å implementere disse raskt vil du kunne være tidlig ute og få et forsprang på konkurrenten. HR-området er i rask endring, og det kreves at man holder seg oppdatert. Vi ser også at det er stor forskjell på hva som motiverer og driver ulike aldersgrupper og faggrupper, så det å bygge gode målgrupper er nødvendig for å stå ut som tydelig og klar i sin kommunikasjon. Rapporten gir deg en god plattform å bygge en videre strategi fra.
HR-trender 2019
Ønsker du å lese mer, og se rapporten fra forrige år kan den lastes ned her.
HR-trender 2019 - last ned rapport
Du vil også kunne lese mer i disse artikkelen som baserer seg på tallene fra 2019.
arbeidsmiljøet viktigere enn lønn
kampen om de gode hodene tilspisser seg.
delta i undersøkelsen
For å delta i undersøkelsen klikker du på linken under. Det tar noen få minutter å gjennomføre, og forhåpentligvis håper vi du synes dette var vel investert tid når du får rapporten tilsendt i etterkant. Dersom du har noen kollegaer som jobber innen samme fagfelt, så videresend gjerne linken. Desto flere respondenter vi får inn, desto bredere grunnlag har vi for å analysere dataene.
om undersølelsen
HR-trender er en rapport utarbeidet av Randstad. Rapporten ble første gang gjennomført i 2018, og tar sikte på å kartlegge utviklingen innenfor HR og ledelse på et nasjonalt nivå. Siden rapporten gjennomføres i en rekke land vil det også være mulig å hente ut internasjonale resultater for å se hvilke trender som vil kunne påvirke oss i årene som kommer.
Randstad Norway er en del av verdens største HR-selskap, Randstad, som er etablert i 38 land med mer enn 32 000 ansatte.